Reklama
  • Poniedziałek, 28 listopada 2016 (13:05)

    Sposoby na obniżenie cukru

1. Trzymaj dietę pełnoziarnistą

Pieczywo razowe, brązowy ryż, kasze, płatki i otręby są źródłem witamin z grupy B, które ułatwiają trawienie glukozy. Niskoprzetworzone produkty zbożowe zawierają też skrobię i sporo błonnika, czyli cukry najwolniej trawione i przyswajane przez organizm.

Reklama

2. Ćwicz choć trochę każdego dnia

Umiarkowany wysiłek fizyczny przyspiesza rozkład cukrów. Trochę sportu jest zawsze lepsze niż nic. Dlatego codziennie znajdź pół godziny na spacer a jeżdżenie windą zamień na wchodzenie schodami.

3. Pij herbatkę z morwy białej

Liście morwy białej zawierają związek DNJ, który spowalnia rozkład skrobi, co obniża ryzyko wystąpienia po posiłku hiperglikemii. Zawiera też kwercetynę, która zwalcza wolne rodniki i zapobiega cukrzycy.

By przygotować taką herbatkę, zalej szklanką wrzątku gram liści morwy białej, parz pięć minut. W ciągu dnia wypijaj dwie, trzy porcje napoju.

Twoje Imperium

Zobacz również

  • Od dawna choruję na cukrzycę typu 2. Bardzo przestrzegam zdrowej diety. A mimo to mam ostre biegunki. Z głośnym burczeniem i bulgotaniem w brzuchu – i gdy jestem głodna, i gdy jestem najedzona.... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.