Reklama
  • Poniedziałek, 6 marca (15:05)

    Ćwiczenia dla chorych na cukrzycę

Ruch to zdrowie. Nawet kiedy cierpimy na cukrzycę.

Na tę chorobę cierpi prawie 3 mln Polaków. Aby przebiegała łagodnie, bardzo ważne są: odpowiednie leczenie, zrównoważona dieta i aktywność fizyczna.

Reklama

Regularny ruch reguluje ciśnienie krwi oraz sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała i właściwego poziomu cukru we krwi. Pamiętajmy, by rodzaj aktywności skonsultować z lekarzem.

Na co uważać? Intensywność ćwiczeń powinna być dostosowana do indywidualnych możliwości i stanu chorego. Jeżeli bowiem oprócz cukrzycy mamy choroby współwystępujące, ograniczeń będzie więcej niż u osoby z mniej zaawansowanym schorzeniem.

Jak zacząć? Zawsze przed podjęciem wysiłku fizycznego należy zmierzyć poziom cukru we krwi, aby nie doszło do niedocukrzenia organizmu, które może mieć groźne skutki.

W przypadku osób otyłych najlepiej zacząć od ćwiczeń odciążających stawy i kręgosłup, np. w wodzie.

Jaki sport wybrać? Do bezpiecznych sportów należą nordic walking, pływanie, gimnastyka w wodzie i jazda na rowerze. Wysiłek ma być umiarkowany, za to regularny, minimum 5 razy w tygodniu, ale nie dłużej niż przez 30-40 min.

Takie jest życie

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.